jak se saunovat

Před vstupem si dejte sprchu s mýdlem a pečlivě se otřete. Po dobu saunování je lepší z hygienických důvodů být nahý a je to i příjemnější. Uvnitř platí zlaté pravidlo – zůstaňte tak dlouho, dokud je vám to příjemné. Týká se to hlavně začátečníků, pro jejichž tělo může být vysoká teplota šokem. Uvolněte se, nechte problém venku a prostě jen existujte.

Procedura samotná

Podle pohodlí si sedněte nebo lehněte. Na začátek je ideální teplota asi 75 stupňů. Tělo si prokrvujte kartáčem a lehce ho masírujte. Kamna polejte občas vodou a přidejte i esenci v kalíšku. Jednotlivá prohřátí těla trvají cca 0 – 15 minut. Nad vším ale vévodí zlaté pravidlo toho, jak se saunovat – jak je vám to příjemné.

Zchlazení pozvolna

Pomalejším ochlazením se vyhnete dalšímu teplotnímu šoku. Je to důležité hlavně i starších lidí, protože se zvyšuje krevní tlak. Dejte si chladnou sprchu, v případě možnosti vstupte do lázně do momentu, kdy budete cítit chlad. Zkuste se trochu protáhnout několika cviky a nezapomeňte průběžně doplňovat tekutiny. Po odpočinku proces opakujte, protože to je základ toho, jak se saunovat.

Opakování

Přínos netkví v jednom, ale ve 2 – 3 opakováních celé procedury. Teprve opakované prohřátí a následné ochlazení posiluje oběh, celý organismus a vaši imunitu nejen chvilkové, ale dlouhodobě.

jak se saunovat

Po celém procesu

Až skončíte, dejte si opět pečlivou sprchu a umyjte si vlasy. Relaxujte na pohodlném lehátku 30 – 60 minut. Pokud se vám vysušila teplem pokožka, použijte krém nebo olej. Neuškodí trocha chůze na čerstvém vzduchu.

A co infrakabina?

Je jiná než finská sauna a určena pro nejvýše jednu proceduru za den. Nevstupujte do ní tehdy, pokud trpíte srdeční chorobou, máte nemocná játra nebo ledviny a během posledních 24 hodin jste byli vystaveni UV světlu. Citlivost na teplo nebo alkohol v krvi jsou na tom stejně. Odložte oblečení a osprchujte se.

Uvnitř

Sedněte si na nejdelší lavici, stačí vám tu jedno kolo. Teplota je mezi 50ti – 60ti stupni, délka „kůry“ 30 – 40 minut.

Následně se vlažně osprchujte, hodí se masáž přímo v kabině. Pokud kabinu používáte denně, sejte si masáž po kůže i uvnitř. Infrakabina se hodí pro namožené svaly, problémy se zády a lidi se sedavou profesí.

Tolik k základním principům toho, jak se saunovat. Pokud vám infrakabina vyvolá zarudnutí kůže, které nemizí ani po dni, okamžitě vyhledejte lékaře.

Komentáře (0)

No comments yet.

Sorry, the comment form is closed at this time.